Anna Sandberg årets alumn vid IT-fakulteten

Anna Sandberg, alumn från kandidatprogrammet i systemvetenskap, har utsetts till året alumn vid IT-fakulteten. Anna arbetar idag med mjukvaruutveckling vid Ericsson AB och har varit en av de drivande bakom utvecklingen av ett nationellt Software Center.

Till Årets alumn vid IT-fakulteten 2014 utsågs Anna Sandberg med motiveringen:

"Utmärkelsen Årets alumn tilldelas år 2014 Anna Sandberg för den framträdande position inom mjukvaruutveckling på Ericsson som Anna erhållit, samtidigt som hon lyckats med konststycket att både disputera och därpå bli docent inom ämnet Software Engineering vid IT-fakulteten.

Anna Sandberg har också varit en av de drivande bakom utvecklingen av Software Center, en nationell nod för tät samverkan mellan industri och akademi när det gäller mjukvaruutveckling."

Anna är alumn från programmet Systemvetenskap; IT, människa och organisation.