Från årets Avslutningsceremoni

Den fjärde juni gick årets upplaga av IT-fakultetens avslutningsceremoni av stapeln i universitetets pampiga aula.

Aida Hadzic kramar sina studenter på systemvetenskapligt program

Ett soligt, somrigt och uppsluppet event med många tal, fanfarer, rosor, kramar, avsked och mycket musik. Pedagogiskt pris delades ut till årets pristagare Richard Johansson och Johan Lundin och det blev också diplom till alla IT-fakultetens studentambassadörer.

Gustaf Lindblad var årets konferencier och prodekan Dick Stenmark stod för välgångstal och utdelande av utmärkelser. IT-sektionens kårordförande Ludvig Lindblom och de båda pristagarna höll också tal, tillsammans med IT-fakultetens alla programansvariga som önskade sina studenter ett stort lycka till. Linda Skogholm Band och duon Kristian Hvitfeldt och Johan Holmberg spelade, där Kristian och Johan (som i år själv skulle upp på scen som avgångsstudent) också stod för fanfarerna.