Richard Johansson och Johan Lundin pedagogiska pristagare 2018

Richard Johansson och Johan Lundin blev IT-fakultetens pedagogiska pristagare 2018! De fick ta emot diplom, blommor och hyllningar under IT-fakultetens stora Avslutningsceremoni i universitets aula.

Prodekan Dick Stenmark och Richard Johansson

Richard Johansson nominerades till priset av sina studenter på den nya kursen "Applied Machine Learning".

Motivering för Richard Johansson:
"Richard Johansson är en fantastisk lärare som verkligen vill se sina studenter lära och utvecklas. Han tar alltid föreläsningarna ett steg längre för att försäkra sig om att kvaliteten på utbildningen – liksom upplevelsen för studenterna – ska vara top notch. Richard har en anmärkningsvärd förmåga att förklara komplexa företeelser och han anstränger sig mycket för att försäkra sig om att varje enskild student har de resurser som krävs för att lära sig det han försöker förmedla. Richard överför teorin till tillämpningar och ger också möjlighet för branschfolk att ge studenterna nya insikter.

Richard är verkligen dedikerad och tar fram det lilla extra för att underlätta för oss. Han är alltid väl förberedd och beredd att lyssna på sina studenter, villig att ge en hjälpande hand – både inom och utanför kursen."

Bilden ovan: Prodekan Dick Stenmark läser upp nomineringstexten för pristagaren Richard Johansson till höger i bild.

Prodekan Dick Stenmark och pristagare Johan Lundin

Johan Lundin nominerades av nuvarande och före detta doktorander.

Motivering för Johan Lundin:
"Johan Lundin är en inspirerande handledare som visar ett mycket stort personligt engagemang för sina doktorander. Han är lyhörd, öppen för nya idéer, pedagogiskt skicklig och har en speciell talang för att få doktorander att tro på sig själva, sin förmåga och sin forskning.

Johan Lundins handledning är tydlig och progressiv, driven av en nyfikenhet, lekfullhet och optimism som smittar av sig. Hans utpräglade förmåga att bedriva handledning på ett innovativt sätt och styra handledningsprocessen i den takt som krävs, har gjort att vi som doktorander alltid upplevt att våra forskningsprojekt har utvecklats genom dialog och samspel med Johan."

Bilden: Prodekan Dick Stenmark (t.v.) gratulerar pristagare Johan Lundin, som dessutom är en mycket nyutnämnd professor i informatik, med inriktning mot lärande.