Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Arbetsmiljö

Lokalt arbetsmiljöarbete vid IT-fakulteten

Huvudregeln är att arbetsgivaren är ansvarig för arbetsmiljön. Arbetsmiljöarbetet ska bedrivas i samverkan med personalen, studenterna och deras organisationer. På arbetsplatsen sker dialogen mellan chefen och respektive arbetsmiljöombud.

På fakultetsnivå är dialogytan arbetsmiljökommittén.

Lokal arbetsmiljökommitté vid fakulteten

Arbetsmiljökommittén ska delta i planeringen av arbetsmiljöarbetet på arbetsstället samt följa arbetets genomförande. Den ska noga följa utvecklingen i frågor som rör skyddet mot ohälsa och olycksfall samt verka för tillfredsställande arbetsmiljöförhållanden.

Arbetsmiljökommittén behandlar frågor som rör:

  • Företagshälsovård
  • Handlingsplaner enligt 3 kap. 2a § Arbetsmiljölagen
  • Planering av nya eller ändrade lokaler, anordningar arbetsprocesser, arbetsmetoder och av arbetsorganisation
  • Planering av användning av ämnen som kan föranleda ohälsa eller olycksfall
  • Upplysning och utbildning rörande arbetsmiljön
  • Arbetsanpassnings- och rehabiliteringsverksamheten på arbetsstället.

Generella riktlinjer:

Kontaktinformation

IT-fakulteten

412 96 Göteborg

Besöksadress:
Lindholmsplatsen 1

Trapphuset
Sidansvarig: Catharina Jerkbrant|Sidan uppdaterades: 2017-03-21
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?