Foton från Avslutningsceremonin 2017!

IT-fakultetens Avslutningsceremoni år 2017 gick av stapeln i universitetets aula.

Kognitionsvetenskapligt program, första avgångsklassenFörsta avgångsklassen för Kognitionsvetenskapligt program.

Trots ihärdigt regn hela onsdagen var det i alla fall varmt och hjärtligt inomhus! IT-fakultetens avslutningsceremoni 7 juni 2017 blev en välbesökt högtid med många festklädda människor och Riccardo Scandariato från Software Engineering var årets konferencier.

Imed Hammouda håller tal efter att fått motta IT-fakultetens pedagogiska prisImed Hammouda, mottagare av IT-fakultetens pedagogiska pris.

Många fanfarer fyrades av under dagens två Avslutningsceremonier. IT-fakultetens programansvariga höll tal till sina studenter och önskade dem ett stort lycka till inför framtiden. För första gången deltog dessutom Kognitionsvetenskapligt program med sin första avgångsklass.

Tal hölls också av dekanus Jan Smith och av IT-sektionens kårordförande Felix Quist och vice ordförande Daiva Brazauskaite. Flera studenter valde också att hålla tal till sina respektive klasser och lärare och tacka för vad de fått med sig både i form av vänskap och i form av kunskaper.

Studentambassadörerna tackades av dekanus Jan Smith för en mycket betydelsefull insats under de gångna åren och Imed Hammouda, programansvarig för det internationella kandidatprogrammet Software Engineering and Management fick under jubel motta IT-fakultetens pedagogiska pris på förmiddagens event.

Foton från årets ceremoni!

Text: Catharina Jerkbrant