Grattis Thommy Eriksson till IT-fakultetens pedagogiska pris 2020!

IT-fakultetens pedagogiska pris 2020 går till Thommy Eriksson, avdelningen för interaktionsdesign vid Institutionen för data- och informationsteknik.

Thommy Eriksson
Thommy Eriksson, programansvarig för masterprogrammet Game Design and Technology.
Foto: Linnéa Sjögren

Thommy får priset för sina pedagogiska gärningar inom masterprogrammet Game Design & Technology och kursen Digital movie-making, samt sitt mångåriga arbete med övergången till digitalt lärande.

Motivering:

Thommy Eriksson har utfört en synnerligen uppskattad pedagogisk gärning i form av mångårig utveckling av pedagogiken på masterprogrammet Game Design and Technology, tillsammans med en mångårig utveckling av kursen ”Digital movie-making” och har också  bistått kollegor och studenter vid IT-fakulteten vid införandet av Canvas och andra digitala verktyg.

Thommy har under ett stort antal år utvecklat pedagogiken vid IT-fakulteten och har stöttat både studenter och kollegor vid övergång till digitalt lärande.