Imed Hammouda har tilldelats IT-fakultetens pedagogiska pris

Imed Hammouda, programansvarig för det internationella kandidatprogrammet Software Engineering and Management, tilldelas IT-fakultetens pedagogiska pris för 2017.

Motiveringen lyder:

"Imed Hammouda har på många innovativa sätt bidragit till vidareutvecklingen av det internationella kandidatprogrammet Software Engineering and Management, vars kännetecken är problembaserat lärande. Imed har arbetat brett med att säkerställa utbildningens kvalitet och har genom sin stora synlighet som programansvarig arbetat aktivt med feedback från studenter och lärare. Imed har skapat en trygg och inkluderande inlärningsmiljö baserad på respekt, där miljön samtidigt speglar dynamiken i verkliga industriprojekt.

Imed har också arbetat med nya pedagogiska idéer i nära samarbete med såväl kollegor som med personer utanför institutionen, vilket bland annat resulterat i den forskningsartikel som fick utmärkelsen Best Paper Award inom Software Engineering and Education på ICSE 2016."

Tre nomineringar till IT-fakultetens pedagogiska pris 2017 har inkommit. En beredningsgrupp bestående av viceprefekterna för grundutbildningen har fått i uppdrag att lämna förslag till IT-fakultetens prefektråd och styrelse, där valet slutligen föll på Imed Hammouda.

Imed kommer att få motta priset under IT-fakultetens avslutningsceremoni i universitetets aula den 7:e juni 2017.