IT-fakultetens avslutningsceremoni gick av stapeln

IT-fakultetens traditionsenliga avslutningsceremoni hölls i universitetets aula den 10 juni. Det blev mycket folk, mycket blommor och många tal.

William Michael Nsubuga

...och vädret var vackert som det alltid verkar vara under denna ceremoni. Solen föll in genom fönstren och gav den speciella känslan av förväntan och sommar i antågande. Dagens konferencier var en mycket glad och energisk William Michael Nsubuga.

Prodekanus Dick Stenmark

Prodekanus Dick Stenmark, dagen till ära iförd dekankappa, var först ut med att hålla tal, vilket handlade om vikten av att alltid ta chansen att utvecklas, att arbetslivet innebär många möjligheter att byta spår och hitta nya utmaningar. Prodekanus välkomnade också studenterna tillbaka om de skulle bli sugna på att förkovra sig och införskaffa ytterligare kompetens: "We will be here".

IT-sektionens kårordförande Michal Maciej Dzienis höll ett poetiskt tal om att utnyttja sin inneboende potential, vilket följdes av en lång rad inspirerande tal av programansvariga och studenter där man tackade för tiden som gått och för ett ömsesidigt utbyte av kunskaper studenter och lärare emellan.

Master in Communication

Under eftermiddagens masterceremoni talade också Årets alumn Catarina Coquand, nu dekan för Teknik och samhälle vid Malmö högskola. Därefter var det dags för utdelning av IT-fakultetens pedagogiska pris, som i år i hård konkurrens tillföll Mattias von Feilitzen vid institutionen för tillämpad IT.

Klas Nilsson och Kristian Hvitfeldt

Både före, under och efter ceremonierna fanns – liksom varje år – musikerna Klas Nilsson och Kristian Hvitfeldt på plats som stämningsförhöjare med fanfarer och sommarmusik. I år bestod de extrainbjudna musikerna av trion Kaliber från Världsmusikprogrammet vid Högskolan för Scen och Musik, Göteborgs universitet, vilka presenterade finstämd musik i folkton.

Kaliber

Ni studenter som var med under ceremonin: De foton som togs på scenen av era respektive klasser kommer troligen att läggas ut på Flickr under juni månad. Kontakta din studieexpedition om du är intresserad av att ta del av fotona!