Johan Magnusson och Francisco Gomes blev IT-fakultetens pedagogiska pristagare 2019!

Johan Magnusson och Francisco Gomes de Oliveira Neto är årets mottagare av IT-fakultetens pedagogiska pris.

Under IT-fakultetens stora årliga avslutningsceremoni i universitetets aula, fick två mycket glada pristagare, Johan Magnusson och Francisco Gomes de Oliveira Neto, under jubel och applåder motta IT-fakultetens pedagogiska pris 2019 för sina kreativa och engagerade insatser för utbildningarna inom fakulteten.

Motivering, Johan Magnusson, pedagogiskt pris 2019:

Johan Magnusson, pedagogisk pristagare, håller tal

"Johan Magnusson tilldelas IT-fakultetens pedagogiska pris för sin insats som kreativ och engagerad lärare på kandidatprogrammet i systemvetenskap och på masterprogrammet i digitalt ledarskap. Som exempel har Johan inom ramen för kursen Styrning för digital förmåga skapat förutsättningar för studenterna att ta roller som kvalificerade praktikanter ute i olika organisationer. Under 2018 var CEVT värdorganisation och under 2019 är Länsstyrelsen praktikantvärd.

Studenternas uppgift under sin praktiktid är ge förslag till förbättrad digital styrning med stöd av den senaste forskningen. Studenterna jobbar i en konsultativ roll och tar fram underlag för beslut som kan leda fram till en konkret omställning av styrningen."

Motivering, Francisco Gomes de Oliveira Neto, pedagogiskt pris 2019:

Francisco Gomes de Oliveira Neto

"Francisco Gomes de Oliveira Neto has introduced extracurricular ways of learning through his support of the student associations at both departments, the CTRL-ALT-team and SKIP, where he has enabled the students to organize hackathons with industry partners like Ericsson AB and Inceptive AB.

Francisco is an extremely pedagogical and patient teacher who never ceases to go above and beyond for his students. He is teaching us everything we need to know when it comes to foundations in software engineering, putting a lot of personal time in struggling students, and doing all this with a sense of humour, fairness and charisma.”